מה לאסטרולוגיה ולחיזוי עתיד?

מפת הלידה שלנו כמפת דרכים שמתווה את מסע החיפוש (ה-Quest) של חיינו

העיסוק בחיזוי עתיד אוטם את רוחנו. הוא פוגם בהקשבה שלנו לא רק לכאן ולעכשיו, אלא גם למה שמעבר למוקד התשוקה לדעת את מה שיהיה. יש מרחב גדול שממתין לנו, ואנו כבולים. לא יהיה זה הפסד גדול לוותר על תשוקה זו, אלא להפך.

האם בכלל אפשרית אסטרולוגיה שאינה מכוונת לחיזוי עתיד? ואם כן, האם ייתכן שמהותה המקורית כלל אינה חיזוי, אלא סוג אחר לגמרי של דיאלוג עם היקום? כמי שעובד עם האסטרולוגיה וחוקר אותה למעלה מ-40 שנה אני בטוח בכך. כיום אני יודע שכדי למצוא את אוצרותיה האמיתיים, עלינו לוותר על התשוקה העתיקה לנסות לדעת את העתיד. כמו בכל Quest, מסע חיפוש, שיש בו חיפוש אחר אמת, נחוץ ויתור גדול ואף כואב, כדי שאפשר יהיה לצאת לדרך. לעיתים אנחנו אף נדרשים לעזוב את המטרה שעוררה אותנו לפעול כדי לגלות את היעד האמיתי; כך גם לגבי גילוי האסטרולוגיה הרוחנית, כעבודה פנימית.

וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב

האסטרולוגיה במהותה המקורית עוסקת בלימוד הידע של ה"אור", בקליטה שלנו אותו ובהעברתו אל האדמה. במה מדובר? יש נביעה, זרימה, "מלמעלה למטה" – מהיקום אלינו, מן השמים אל הארץ – של "אור", אנרגיה, רטט מופלא... לאנרגיה הזאת יש תארים שמתייחסים לפנים שונות שלה: ידע-גנוסיס, כוח מרפא, מזון הווייתי ואפילו "חומר תחושת אנחנו", כפי שמופיע אצל דוריס לסינג בשיקסטה. כל אלה הם דימויים ומטאפורות מוגבלים למציאות ממשית של אנרגיה שנחוצה לנו לגמרי לשם קיומנו, לקיום החיים על פני האדמה ולקיומה של האדמה עצמה. כך שהייעוד הקוסמי שלנו הוא לשרת את היקום כקולטים ומוליכים של האור, דרך עבודה פנימית מודעת

תוך כדי מלאכת השירות הזאת, אנו מתברכים גם ברמה האישית. היא מזינה את הפנימיות שלנו, את צמיחתה של עצמיותנו האמיתית, מטפחת את הקשב שבנו ואף מאפשרת התמרות הווייתיות ותודעתיות. האור הכרחי להתפתחות. בלעדיו, ככל שנהיה חרוצים ומסורים במאמצינו, ניוותר עם מפח הנפש של "מַה יִּתְרוֹן לָאָדָם בְּכָל עֲמָלוֹ שֶׁיַּעֲמֹל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ". 

במשך אלפי השנים הפכה מלאכת האור לסוד הגנוז של האסטרולוגיה, ואבדה למלומדים שעסקו בה. במסורות שונות נשארו שיירים מן הידע הזה: חגים שמועדיהם מתואמים עם זמנים מחזוריים של שפיעה אינטנסיבית של האור: למשל חגיגות ראשי השנה למיניהם, קידוש הלבנה, זריחת החמה, פעימות תחילתן של עונות השנה וגם מדיטציות של הירח המלא. 

שערים של אור במפת הלידה

הידע האסטרולוגי האזוטרי מלמד על כל נתון וצירוף סמלים במפת הלידה האישית ועל כל מעבר פלנטות עכשווי כעל שערים ייחודיים של אור. בפרספקטיבה זו האסטרולוגיה "הרגילה" מסייעת ומספקת לנו תובנות והדרכה איך לעבוד כדי להטמיע את האור בהווייתנו. 

בעוד שלפי האסטרולוגיה הנפוצה מפת הלידה מתארת את אישיותנו, את כישרונותינו וכיוצא באלה, ראוי לראות את מפת הלידה האישית כמציגה את ה- Questשלנו, מסע החיפוש של חיינו, על התחנות שבו, על משעוליו ועל פגישותינו עם שערים מקודשים של אור.

במקום להיצמד לתיאורים ולהגדרות העצמיות הסוגרות, המקובעות, של תכונות אופי, ממש כמו של העתיד, נתייחס אל הדיאלוג דינמי, החי והפועם שבינינו לבין היקום. נראה את המפה כמייצגת שאלות, אתגרים ומשימות התפתחות, שההתמודדות איתם מנגישה לנו את הדבר שככל הנראה הוא החשוב והמבורך ביותר בחיינו ובעולמנו.

הנה כי כן, זו המהות העתיקה והמקורית של האסטרולוגיה, עבודת אור, וזה העתיד הנכון לה ולנו, שגם אם יתבושש לבוא, הרי הוא כבר צומח בקרבנו.

כאפֵלה עם בוקר?

פעימת הלילה הארוך ביותר, ה- Winter Solstice, פתחה את רבעון החורף  האסטרולוגי, ויחד עם השפעת ליקוי החמה המלא שהיה ב-26 בדצמבר, תורגש השפעתה במהלך שלושת החודשים הקרובים.
במפת ה-Winter Solstice, המציינת פעימה זו, מזל גדי מודגש באופן יוצא דופן: השמש הזורחת, המזל העולה, יופיטר, סטורן, פלוטו וזנב הדרקון – כולם במזל גדי ובבית הראשון. מפת ליקוי החמה באזורנו, הדומה מאוד לחברתה, מצביעה על אפלה עם בוקר, חוזרת על ההשפעות האינטנסיביות המרכזיות של מפת הרבעון, והפעם מצטרף לחבורה הירח שבצמידות לשמש.

זו אמורה להיות תקופה לא קלה במיוחד: עבודה קשה (אך מתגמלת), התמודדות עם כאב (וריפוי), אתגרים של סבלנות והתמדה, פירעון של חובות קארמיים... אבל השורה התחתונה היא שחרור ויציאה לדרך חדשה, עם אופטימית שיש בה הבטחות גדולות ומיטיבות בניצוחם של אורנוס ויופיטר.
ליקויי חמה קשורים לטרנס-פרסונלי ולדמויות מרכזיות המובילות את הקולקטיב. ההפעלה העזה של הבית הראשון בשתי המפות מצביעה על מנהיגים באזורנו שהמוטו "המדינה זה אני" מבטא את התייחסותם ואת פועלם. המנהיג מגלם השפעות אסטרולוגיות תקופתיות, מעבד אותן בדרכו ומנחיל אותן לקולקטיב. לכן התמודדותם בחודשים הקרובים עם האתגרים שלעיל תשפיע עלינו מאוד, נפשית ומעשית.

גיל פרחי

גיל פרחי

גיל פרחי עוסק שנים רבות בעבודה פנימית ובאסטרולוגיה, בוגר המעגל של הגברת שרה פז, למד אצל אילן עמית, מייעץ בשיטת אסטרוגנוסיס ומלמד מתחילים ומתקדמים.

הקודם

גם הלווייתנים בוכים

הבא

מהנצח אל הזמן

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמחים שחזרת!

דילוג לתוכן